Grupa menu określa ogólną listę poleceń o podobnej charakterystyce. Za pomocą zdefiniowanych GRUP poszczególne pozycje menu są „pogrupowane”, np. polecenia dopisywania/ wystawiania mogą być w jednej grupie NOWY, a polecenie dotyczące kartotek w grupie nazwanej KARTOTEKI.
Przykładowa lista GRUP dla roli WMS. Na podstawie tak zdefiniowanej listy grup będzie można później określić miejsce wyświetlania szczegółowego polecenia menu.
Na podstawie tak określonych 4 grup MENU budowane są przyciski wyświetlone użytkownikowi programu.
Uwaga: dodatkowo program dodaje przyciski standardowe, które nie wynikają z konfiguracji. Przyciski dodawane automatycznie to:
- START – polecenie wyświetlające transakcję uruchamianą zaraz po uruchomieniu programu
- POMOC – wywołuje menu rozwijane z możliwością wyświetlenia strony internetowej z instrukcją, informację o programie, kontakt z producentem oprogramowania.
- WYLOGUJ – polecenia dostępne dla użytkownika z prawami SUPERVISOR
- KONIEC – zamyka okno przeglądarki
Nowa grupa / Edycja
Dodawanie lub edycja istniejących grup menu wykonywana jest za pomocą poleceń NOWY lub EDYCJA. Wyświetlony zostaje formularz
gdzie:
- Rola – wskazanie w jakiej roli dana grupa obowiązuje – jest przypisana
- Grupa – unikalny kod grupy
- Kolejność – pozwala określić w jakiej kolejności od lewej strony będą wyświetlane kolejne grupy menu
- Nazwa – unikalna nazwa wewnętrzna przycisku
- Tekst – tekst wyświetlany na przycisku
- Opis dodatkowy – komunikat wyświetlany w formie „dymka” (flagi) nad przyciskiem w momencie gdy użytkownik przesunie nad przycisk myszkę.
- Obrazek 16 – wskazanie jaki plik obrazka ma być wykorzystany jako ikona grupy w rozmiarze 16×16 pikseli
- Obrazek 32 – wskazanie jaki plik obrazka ma być wykorzystany jako ikona grupy w rozmiarze 32×32 pikseli
- KTO – pozwala przypisać jaki użytkownik systemu będzie korzystać z danej konfiguracji. Puste pozycje oznaczają standardową – domyślną konfigurację dla wszystkich użytkowników danej roli.
W pierwszym polu należy wybrać z listy rozwijanej ROLĘ, dla której dopisywana jest pozycja menu, w kolejnym polu wpisać unikalną nazwę grupy. W polu KOLEJNOŚĆ należy wskazać kolejność wyświetlanej grupy. W polu NAZWA wpisujemy wyświetlaną nazwę grupy menu, OPIS DODATKOWY to opis wyświetlany w oknie ToolTip po najechaniu myszką na grupę. W polu PARAMETRY TRANSAKCJI można wpisać parametry wywoływanej transakcji (o ile grupa menu ma bezpośrednio wywołać transakcję). W polu OBRAZEK należy podać ścieżkę dostępu do wyświetlanego obrazka (np. ~/images_m/32×32/documents.png). Przy definiowaniu nowej grupy menu pole ROZMIAR OKNA DIALOGBOX należy pozostawić puste, chyba że grupa menu ma bezpośrednio wywołać uruchamianie transakcji w oknie mniejszym niż cały pulpit nawigacyjny, w takim przypadku rozmiar okna należy wskazać z listy rozwijanej. W polu KTO należy wskazać czy definiowana grupa jest dla wybranego użytkownika systemu (wówczas należy z listy rozwijanej wybrać użytkownika systemu), czy też definiowana grupa ma być dla wszystkich użytkowników systemu (wówczas pole KTO należy pozostawić puste).
Po wpisaniu wszystkich niezbędnych informacji należy je zapisać korzystając z przycisku – funkcji .
Podczas dopisywania nowej grupy menu informacjami wymagalnymi są: ROLA, GRUPA oraz NAZWA.
Dopisane informacje można również modyfikować. Modyfikacja informacji w wybranym polu wymaga dwukrotnego kliknięcia na nim myszką – uruchomienie edycji pola, następnie należy wprowadzić żądane zmiany i je zapisać korzystając z kombinacji klawiszy <Shift><Enter> lub przechodząc do innego dowolnego wiersza w tabeli.
Funkcja EDYCJA umożliwia wprowadzenie zmian w zdefiniowanej grupie menu w wybranych polach. Podczas edycji istnieje także możliwość wycofania się z wprowadzonych zmian – umożliwia to funkcja ZAMKNIJ. Podczas edycji można także usunąć edytowaną grupę menu, umożliwia to funkcja – przycisk USUŃ.
Pozycje MENU
Standardowo listę pozycji menu wyświetla się za pomocą polecenia z lewej strony ekranu, jednak wówczas otrzymamy listę wszystkich poleceń MENU dla wszystkich grup menu. W przypadku rozbudowanych systemów lista taka może być mało efektywna w pracy administratora – wdrożeniowca. Wywołując polecenie POZYCJE MENU mamy możliwość wyświetlenia listy pozycji tylko dla wybranej grupy menu.
Najpopularniejszymi rodzajami systemów magazynowych są regały, regały i mieszkania. Regały to najprostszy i najbardziej opłacalny system, który można stosować w małych lub średnich magazynach. Regały mogą być stosowane w większych magazynach i są podzielone na półki lub kolumny. Mieszkania mogą być wykorzystywane do celów specjalnych, takich jak przechowywanie produktów, do których należy często sięgać.
Wybierając system zarządzania paletami, zastanów się, ile palet będzie potrzebować magazyn, rozmiar palet oraz rodzaj produktu, który będzie przechowywany na paletach.
Najpopularniejszymi systemami zarządzania paletami są wózki widłowe i przenośniki. Wózki widłowe są najbardziej wydajnym sposobem przenoszenia palet, ale mogą być drogie w eksploatacji. Przenośniki są mniej wydajne niż wózki widłowe, ale są tańsze w eksploatacji.
Wybierając system zarządzania paletami, zastanów się, jak często produkt będzie przemieszczany i ile palet będzie potrzebował magazyn.
Oprogramowanie magazyn palet
- Pozycje MENU
Programy działające na platformie StudioSystem budują dynamicznie na podstawie konfiguracji menu dla poszczególnych grup użytkowników. Konfiguracja pozycji menu pozwala na podstawową definicje z jakich transakcji (elementów systemu) może użytkownik danej grupy korzystać. Nowy / Edycja... - Przyciski ToolBarMenu
Przyciski menu to funkcje lub grupy funkcji dostępne z paska funkcji. Zdefiniowane przyciski menu pojawią się w poszczególnych rejestrach jako ikonki: Dopisanie nowego przycisku menu jest możliwe dzięki funkcji NOWY. W pierwszym polu należy z... - Konfiguracja MENU
Bez względu na wybraną metodą nawigacji w programie, każda wersja wymaga zdefiniowanej listy tzw. MENU które będzie określać jakie transakcje użytkownik danej roli może uruchomić. To jest podstawowa konfiguracja uprawnień użytkownika, z czego może korzystać.... - Przyciski SubToolBarMenu
Jeżeli dla zdefiniowanej grupy przycisków menu zostaną dopisane przyciski sub menu, wówczas obok nazwy przycisku pojawi się symbol listy rozwijanej , a transakcja zdefiniowana w Przyciskach menu nie zostanie uruchomiona. W rejestrze dostępne są funkcje:... - Modyfikacja dokumentu PW
Modyfikacje dokumentu oraz jego zapisanie wykonywane są w trybie edycji uruchamianym przez użycie polecenia EDYCJA. Edycja jest uruchamiana dla dokumentów ze statusem w buforze (szare). Przed edytowaniem dokumentu należy zaznaczyć dowolną pozycję dokumentu przez kliknięcie....